מרדיאנים

עיסוי רפואי

 

בגוף האדם לפי הרפואה הסינית  ישנם 12 מרדיאנים או מסלולי אנרגיה כל מרידיאן מחובר לאיבר אותו הוא מייצג  – ראות, מעי גס, קיבה, טחול, לב, מעי דק, שלפוחית השתן, כליות, מעטפת הלב  ברפואה המערבית זהו קרום דק, אך ברפואה הסינית יש לו תפקיד חשוב כאיבר המגן על הלב שהוא הקיסר, המחמם משולש גם זה אינו איבר מערבי, אלה הוא נחשב כתפקוד אנרגטי המקבילה שלו ברפואה המערבית זה המערכת האנדוקרינית.
ה”מרידיאנים” הינם רשת מסועפת של ערוצי אנרגיה, החוצים את הגוף לאורך ולרוחב, ואשר בהם זורם הצ’י. כלומר, לפי התורה ישנם 12 מרידיאנים שניתן להשפיע דרכם בעזרת מחטי הדיקור על כל האזורים והאיברים בגוף.
דוגמאות להשפעת איברים שונים על איברים אחרים באמצעות המרידיאנים,
לכבד השפעה על העיניים ועל מערכת הגידים, לכליות השפעה על המוח ועל מערכת העצבים, הטחול והלבלב משפיעים על הרחם ואילו הריאות משפיעות על העור.
מרידיאני היין זורמים בחלק הפנימי של היד ושל הרגל  כל אחד מהמרידיאנים הללו של היד ושל הרגל מגיעים עד לחזה   והבטן ואילו מרידיאני היאנג זורמים בחלק החיצוני של היד והרגל  המרידיאנים של היד זורמים עד לפנים ואילו אלו של הרגל זורמים מהפנים ועד לכפות הרגלים  והגב.
על גבי כל מרידיאן ישנם מספר נקודות שאלו הן נקודות הדיקור, במרידיאן הקצר ביותר יש 9 נקודות דיקור ואילו בארוך ביותר יש 67 נקודות.
כל המרידיאנים קשורים זה לזה ברשת סבוכה יותר של מרידיאני חיבור פנימיים יותר, כך שדיקור של נקודה מסוימת על גבי מרידיאן אחד משפיע בסופו של דבר על נקודה אחרת  במרידיאן נוסף.
לכל נקודה יש תפקיד או מספר תפקודים ספציפיים לה בהתאם למרידיאן עליו היא נמצאת ובהתאם למיקומה  לכל נקודה מלבד השפעה מערכתית יש גם השפעה נקודתית .
כל נקודה גם נדקרת בצורה אחרת מכמה סיבות אך אחת הסיבות העיקריות שהן גם נמצאות בעומק שונה חלקן נמצא יותר על פני השטח כמו נקודת הקצה (קצות כפות הידיים והרגליים) וחלקן עמוק יותר כמו נקודות על בטן, אך המשותף לכולן שבכל נקודה צריך להרגיש את הצ’י  – האנרגיה הזורמת בגוף.
רק לאחר שהמטפל תשאל את המטופל, לקח דופק ולשון ושייכלל את כל הפרמטרים אז הוא ניגש אל מלאכת הדיקור, הדיקור נעשה בעזרת מחטים דקיקות סטריליות וחד פעמי, כמובן שישנם מחטים בגדלים שונים ובעובי שונה, להתאים לאותה נקודה.